Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Komenda Powiatowa Policji w Brodnicy/span> zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony kujawsko-pomorska.policja.gov.pl.
Data publikacji strony internetowej: Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Na stronie opublikowano dokumenty, które:
- pochodzą z różnych źródeł;
- są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co wpłynęło na ostateczny kształt, w tym treść dokumentu;
- zostały opublikowane zgodnie z zasadami, które obowiązywały w innej instytucji;
- nie można zmienić ich struktury;
- zostały opublikowane, zanim ustawa o dostępności cyfrowej weszła w życie.
- Nie wszystkie zdjęcia i grafiki mają prawidłowe opisy alternatywne, a tabele odpowiednio oznaczone nagłówki i tytuły. Szkolimy redaktorów naszego serwisu, ponieważ zależy nam na tym, aby umieli oni dodawać treści, które są zgodne ze standardami dostępności.
- Ze względu na ograniczenia systemowe serwisu nie wszystkie elementy treści zostały oznaczone znacznikiem lang.
- Nie wszystkie filmy, które zamieszczamy w naszym serwisie, mają napisy rozszerzone i audiodeskrypcję.
- Na stronie internetowej znajdują się filmy, do których nie dodano napisów z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Treści nieobjęte przepisami
- Na stronie mogą być zamieszczone treści, które nie zostały przez nas ani na naszą rzecz przygotowane.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji: roku
- Data ostatniego przeglądu deklaracji: roku.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej można zgłosić do redaktora serwisu Pawła Dominiaka — na adres poczty elektronicznej bip-brodnica@bg.policja.gov.pl lub telefonicznie 47 754 62 02.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Dowiedz się jak złożyć skargę w Komendzie Powiatowej Policji w Brodnicy.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Komenda Powiatowa Policji w Brodnicy, ul. Zamkowa 13, Brodnica
Siedziba Komendy Powiatowej Policji w Brodnicy, w której interesanci mogą załatwić swoją sprawę urzędową, znajduje się przy ulicy Zamkowej 13 w Brodnicy. Siedziba oznaczona jest nazwą ulicy oraz tablicą informacyjną na gmachu budynku.
Do wejścia głównego prowadzą schody. Przy schodach do wejścia głównego po prawej stronie znajduje się winda dla osób z niepełnosprawnością, w tym osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Po lewej stronie drzwi windy oraz po prawej stronie drzwi głównych znajduje się dzwonek przywoławczy.
Po prawej stronie od wejścia, w holu głównym, znajduje się STANOWISKO KIEROWANIA oddzielone szybą. Policjanci pracujący na stanowisku kierowania nie posiadają przeszkolenia w zakresie języka migowego. Po lewej stronie od wejścia znajduje się aparat telefoniczny, na wysokości umożliwiającej korzystanie z aparatu osobie poruszającej się na wózku inwalidzkim. Można z niego skorzystać aby połączyć się z policjantem lub pracownikiem Policji.
Interesanci mogą być obsłużeni w holu głównym przy stanowisku kierowania oraz w pokoju przyjęć interesantów, który znajduje się na parterze budynku. Dostęp do pomieszczenia do obsługi interesantów jest dostosowany do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Do dalszych części obiektu prowadzą schody. Budynek nie jest wyposażony w windę.
Interesanci nie poruszają się samodzielnie po obiekcie. Z holu głównego odbiera ich policjant lub pracownik KPP w Brodnicy. Interesanci poruszają się po terenie KPP w obecności osoby wprowadzającej.
Toaleta dla interesantów znajduje się na parterze, na wprost od wejścia . Toaleta jest przystosowana do potrzeb osób poruszających się na wózku inwalidzkim. Przed budynkiem Komendy Powiatowej Policji w Brodnicy, na parkingu od ul. Zamkowej wyznaczono 1 miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością.
Do budynku i dostępnych dla interesantów pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W holu głównym budynku, przy stanowisku kierowania jest zamontowana pętla indukcyjna. W okolicy budynku nie ma urządzeń dźwiękowych, naprowadzających osoby niewidome i słabowidzące.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a. Tłumacz języka migowego jest dostępny zgodnie z przepisami ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się. Aby dowiedzieć się więcej jak skorzystać z usługi tłumacza PJM/SJM online w jednostce Policji lub przez internet, proszę przejść do strony Policja e-usługi.